Gotlandssnus hyllas för reklamkampanj

april 11, 2016
Gotlandssnus AB

Gotlandssnus har, tillsammans med mediabyrån Scream, blivit nominerade i Mixx Awards 2016 för ”Bästa Kampanj Direct Respons”. Nomineringen ges till kampanjen ”Nikotinfri i 14 dagar med Friberg” som väckte stor uppmärksamhet vid årsskiftet.

Mixx– Vi är otroligt stolta över att bli nominerade och kampanjen gick långt över förväntan. Det är jättekul att vi blir uppmärksammade på det här sättet och att man får beröm för en kampanj som går lite ”utanför ramarna”. Det indikerar på att vi har gjort något bra, säger Markus Wahlgren, marknadschef på Gotlandssnus.

Bästa Kampanj Direct Respons bedöms på följande kriterier:
Årets digitala direktresponskampanj är den definierande digitala performance-kampanjen för året. Den visar på högsta innovationsgrad, utnyttjar mediet och har både fått ett stort genomslag och bevisad effekt. De nominerade är:

• Abakus: IF Skadeförsäkring
• Mediacom: Jotex
• Starcom: Vimla
• Scream: Gotlandsnus/Qvitt
• OMD: EFI

En vinnare kommer att utses under Galakvällen den 14 april på Nalen i Stockholm.

Läs mer här
Mer om Friberg-kampanjen här Mer om Mixx Awards här